Konferencja Psychologia Sportu Jutro – Podsumowanie
Kolejna konferencja za nami. Bardzo dziękujemy za udział i ciepłe przyjęcie!
Poniżej kilka zdjęć i podsumowanie wybranych warsztatów.
Zuzanna Wałach-Biśta
Z wykształcenia i pasji psycholog sportu. Psycholog rekomendowany przez Polski Komitet Olimpijski. Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii.
Warsztat: Mindfulness w sporcie
Mindfulness to „szczególny rodzaj uwagi: świadomej, skierowanej na obecną chwilę i nieosądzającej” (Kabat-Zinn, 2014). Liczne badania z ostatnich lat dowodzą, że uważna medytacja, będąca częścią praktyki mindfulness, wpływa pozytywnie na regulację emocji nasilając pozytywny afekt i obniżając negatywny nastrój, złość, lęk i zamartwianie się, oraz uwalniając od stresu, przez co ogólnie także poprawiając dobrostan psychiczny. Dlatego też, praktyka uważności jako innej formy treningu mentalnego staje się coraz powszechniejsza wśród sportowców. Ale mindfulness wykorzystywany jest w sporcie także w celu poprawy wyników sportowych. Podczas tego warsztatu przedstawimy empiryczne podstawy integracji uważności ze sportem. Omówimy praktyczne wskazówki wprowadzania uważności w pracy ze sportowcami, zarówno w pracy gabinetowej, jak i warsztatowej. Przedstawimy podstawowe założenia programu Mindful Sport Performance Enhancement (MSPE), oraz doświadczymy jednej z form medytacji z tego programu.
prof. Marek Kaczmarzyk
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca, autor artykułów i książek z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia oraz podręczników i programów szkolnych. Specjalista w zakresie ewolucyjnego, neurobiologicznego i memetycznego podłoża procesów uczenia się, nauczania i wychowania.
Wykład: Ruch, rozwój, zmiany w nastoletnich mózgach
Ruch, podobnie jak społeczny charakter gatunku ludzkiego są podstawą naszych sukcesów ewolucyjnych. Neurorozwój, ze względu na duże mózgi odbywa się jednak u młodzieży w wyjątkowo burzliwy sposób, a to często nie sprzyja konsekwencji i planowaniu. Znajomość procesów zachodzących w mózgach nastolatków ułatwia interpretację ich zachowań i współpracę z nimi w ramach tego, co możliwe do osiągnięcia.
W czasie wykładu porozmawiamy o tym, dlaczego porozumienie z nastolatkiem jest dla dorosłego tak wielkim wyzwaniem. Przyjrzymy się stanowi jego mózgu, kiedy podejmuje decyzje, planuje, albo porzuca wcześniejsze plany. Postaram się także wskazać wynikające z neurorozwoju granice naszej odpowiedzialności za działania nastolatków i przekonać Słuchaczy, że nie wszystko jest w tym wieku możliwe.
Zapraszamy na kolejne! Po listę planowanych szkoleń i warsztatów kliknij tutaj.